PostHeaderIcon AMERICANO TURNERINGER PÅ PADELBANEN

Hammel Tennisklub arrangerer americano-aftner på følgende dage: Torsdag d.8 september 19-22 (for både mænd og kvinder) Onsdag d.14 september 19-22 (kvinder) Onsdag d.21 september 19-22 (mænd)

Man melder sig til enkeltvis, skriver navn og dato hvor man ønsker at deltage, i kommentar på opslag i gruppen, Tennis og Padel: Find en makker. ( (20+) Tennis & Padel: Find en makker | Facebook ) Det er de første fem personer der skriver sig på en dato, som har førsteret til at spille den pågældende aften.

Tennisklubben vil sætte turneringen i gang og stå for spilleplan og lodtrækning. Turneringen gennemføres hvis der er 4 spillere tilmeldt.

Forklaring på americano; Dette er et spilleformat hvor alle spiller mod alle, det kan spilles af 5 spillere. Alle bliver fordelt ud på banerne tilfældigt, herefter spilles til et aftalt antal bolde (27) eller et forudbestemt antal minutter. Vi skiftes til at sidde over. Hvert par har 2 serve før serven skifter side. Der serves skævt. Når der er spillet 21 bolde kan stillingen være 11-10, 7-14 ell 8-13. Det hold der får flest tager det pointtal med sig til næste kamp. Hver match er derfor med en ny makker og mod nye modspillere. Når alle kampe er spillet kåres vinderen som den enkeltperson med flest point.